ARXIU GENERAL DE LA DIPUTACIÓ DE GIRONA

Fes la teva cerca

Utilitza l'eina de recerca per trobar el document que busques

NOTÍCIES

El Ple de la Diputació de Girona del 24 de novembre de 2015 aprova per unanimitat la Política de Gestió Documental de la Diputació de Girona

03/12/2015

La Diputació de Girona està treballat en la implantació de l’expedient i el document electrònic autèntics com a eixos vertebradors d’un model d’administració electrònica que exclou el paper de manera absoluta, en el marc establert per la Llei 39/2015, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques i pel RD 4/2010, que aprova l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat.

Aquest darrer text legal inclou la definició de la política de gestió de documents electrònics, instrument necessari per a la correcta aplicació de l’administració electrònica, com “les orientacions i directrius que defineixen les organitzacions per a la creació i gestió de documents autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, d’acord amb les funcions i activitats que els són pròpies. La política s’aprova al més alt nivell de l’organització i assigna responsabilitat quant a coordinació, aplicació, supervisió i gestió del programa de tractament dels documents al llarg del seu cicle de vida”.

L’inici de la tramitació electrònica i el canvi de paradigma que es produeix en l’ús de la informació i dels documents fa necessari establir unes línies clares d’actuació envers els documents electrònics que garanteixin, d’una banda, la plena validesa legal dels mateixos i, de l’altra, una gestió correcta d’aquests documents des la seva formació. Tot plegat per a garantir la seva autenticitat, integritat, conservació a llarg termini, disponibilitat i accés en qualsevol moment.

En aquest sentit, en el Ple del passat 24 de novembre, la corporació gironina va aprovar per unanimitat el document La Política de Gestió Documental de la Diputació de Girona que identifica un conjunt d’instruments tècnics d’ús obligat que han de fer possible l’aplicació pràctica de la gestió dels documents electrònics a la institució: metadades, quadre de classificació, signatura electrònica, protocol de digitalització segura, tipologies documentals, protocols d’obsolescència de documents i formats, entre d’altres. Una política que, tanmateix, afecta tots els documents de la Diputació de Girona amb independència del suport material en què hagin estat generats o rebuts.

La Política de gestió documental de la Diputació de Girona ha estat elaborada en el marc del conveni de col·laboració establert l’any 2011 entre la Diputació de Barcelona i la de Girona per al desenvolupament de treballs compartits en matèria de Gestió documental i Arxius. Es tracta, pràcticament, del mateix text aprovat per la Diputació de Barcelona adaptat a les especificitats de la Diputació de Girona i als canvis legislatius que s’han produït des de l’aprovació del document a la corporació barcelonina.

Podeu llegir el document sencer a: 2015_11_24_POLITICA_GD

Comparteix

 

  • Presentació de la nova web de Gestió documental de la Generalitat de Catalunya

    17/07/2017

    El passat 12 de juliol de 2017 la Direcció General d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya va presentar la nova pàgina web de Gestió documental de la Generalitat. L’objectiu principal de la web -que s’adreça tant als professionals de l’àmbit, com als ciutadans- és ser un dels […]

  • Joan SUBIAS GALTER, un personatge recuperat

    07/04/2017

    Darrerament s’han fet diverses presentacions d’un llibre cabdal per a la història del patrimoni monumental gironí i català, Joan Subias i Galter (1897-1984). Dues vides i una guerra. A Girona, Barcelona, Figueres i Llançà, Joaquim Nadal i Farreras, catedràtic de la Universitat de Girona i director de l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural, ha […]

  • 2.500.000 de peticions d’accés a la informació als arxius públics catalans

    20/03/2017

      Segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya, Idescat, l’any 2015 els arxius públics catalans han rebut i gestionat gairebé dos milions i mig de peticions d’accés a la informació. En aquest mateix període, l’Arxiu General de la Diputació de Girona ha atès un total de 1.747 consultes presencials, a les sales d’atenció al públic; […]


Diputació de Girona | Pujada de Sant Martí, 4-5 | 17004 Girona | Tel. 972 185 000 | Fax 972 208 088
iglésiesassociats | Avís legal